tisdag 10 maj 2011

Fler lappar, loggor med mera...

Lite mer har jag fått gjort, även om bloggandet står lite i stiltje för tillfället.

Först ut har vi namnlappar åt TuvaLiten. Svart bakgrund, turkos text och barnsligt teckensnitt var önskemålen, och detta är vad hon fick.

Katarina som har BoppBopp önskade sig en grå lapp med kossa, från början ville hon ha lila text men ändrade till cerice.

Wackt önskade sig en sköldpadda som logga, för att profilera sig. Rätt snabbt kom vi fram till att denna var en vinnare, efter lite laborerande med ryggplattorna.

Älskade Hjärtegryn önskade både logga och namnlappar, och ville nu ha något unikt och busigt. Både sköldpadda och apor diskuterades, men dessa var de som kom vinnande ut i slutändan.

Och så en hjärtesak. Projekt Prematur startades upp av underbara Agnetha som har Lilofant.
Projektet går ut på att förse neonatalavdelningarna i vår avlånga land med mössor, snuttar, filtar med mera. Helt enkelt göra tiden på Neo lite mer färgglad och personlig för de förtidigt födda barnen och deras föräldrar. Läs mer om projektet i hennes blogg.
(Detta är alltså inte samma projekt som vi i Sylansgruppen sysslar med, vårt projekt startades tidigare och vi syr som bekant "tofflor" till minstingarna)

Knastroll sprider sig, även utanför vårt lands gränser.
Jag kan också komma med två roliga nyheter!
JNY design håller i skrivande stund på och trycker upp tyger designade av mig. Exakt vad är ännu hemligt, men releasedatum börjar närma sig. Jättespännande!
Även norska Tiljamiid Design kommer trycka upp några de tyger jag designat. Gensvaret på förhandstittarna har varit enormt och det känns väldigt roligt!

6 kommentarer:

  1. Hej
    Så mycket fint du gör. Så kul att snart kunna köpa dina fina tyger.

    SvaraRadera
  2. Så kul att det är flera en jag som gillar dina design;).....jag kan ju inte trycka allt du "ritar"...

    Vad spännande med JNY.....

    Ha en fin dag .....

    Kram från mig...

    SvaraRadera
  3. Så mycket fina grejor så det är inte klokt! Ser fram emot dina tyger! Sålänge, kliv in hos mig och hämta en award :) http://anna-texasstyle.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Åh, ser fram emot farmen tyget!! Det var ju för underbart!

    SvaraRadera
  5. Jag vill ha nya lappar med logga på barnkläderna som jag syr och kanske en fin header till min blogg. Är det originalet till lapparna du gör eller kan man beställa lapparna också från dig? Vad skulle det i så fall kosta?

    SvaraRadera
  6. Oggatoj, förökte maila dig via beställninsformuläret, men det ville inte fungera.
    DU kan väl maila mig på info@knastroll.se

    SvaraRadera